Tinklaraštis socialinių medijų rinkodaroje – priemonė skatinti pardavimus - instakademija
tinklaraštis

Tinklaraštis socialinių medijų rinkodaroje – priemonė skatinti pardavimus

posted in Socialinių medijų rinkodara

Tinklaraštis socialinių medijų rinkodaroje – priemonė skatinti pardavimus

Skaitymo laikas: 9 min.

Ar kada nors svarstėte, kuo tinklaraštis (blog) gali būti naudingas jūsų verslui? Jei galvojate, kad verslo atstovai rašantys tinklaraščius neturi ką veikti, straipsnių rengimas ir rašymas yra jų slapta svajonių profesija, ar jie nežino kaip kitaip išreklamuoti savo prekės ženklą, klystate. Tinklaraštis – integrali socialinių medijų rinkodaros dalis.

Kodėl reikia pažinti savo klientą?

Tenka pripažinti, jog ne visada yra lengva suprasti vartotojus ir ne visuomet matome juos „kiaurai“. Nepaisant to, pažinti savo vartotoją yra būtina – juk norime pasirūpinti jų poreikiais, o mainais tapti pagrindiniu jų pasirinkimu.

Tinklaraštis gali tapti komunikacijos platforma, kurioje ne vien vartotojai pažins jūsų prekės ženklą, bet ir jūs gausite galimybę pažinti savo vartotojus. Jų komentarai, atsiliepimai, patirtys susijusios su jūsų prekės ženklu geriausiai išduoda ką apie jus galvoja jūsų pirkėjai bei skaitytojai. Šie trys dalykai itin aiškiai akcentuoja prekės ženklo stipriąsias bei silpnąsias puses.

Jūsų verslo tinklaraštis padeda sužinoti kokie straipsniai sulaukė daugiausiai auditorijos dėmesio, kokios su jūsų prekės ženklu susijusios temos labiausiai domina potencialius pirkėjus, kokie jūsų auditorijos demografiniai rodikliai ir kt. Kuo geriau suprasite, kas yra jūsų tikslinė auditorija, koks žmogus dažniausiai įsigyja jūsų prekes ar paslaugas, tuo lengviau jums seksis užsitikrinti tvirtą poziciją rinkoje.

Nepraleiskite progos geriau pažinti savo vartotoją, nes jūsų konkurentai greičiausiai jau naudojasi šia galimybe.

Jūsų prekės ženklas: kodėl reikia jį kurti?

Prekės ženklas gali būti apibūdintas kaip pavadinimas, logotipas, dizainas, tačiau tai yra kur kas daugiau nei vien šie dalykai. Prekės ženklas yra žymiai daugiau nei simbolis ar vardas. Tai yra kritinis elements įmonės santykiuose su klientais; tai pristato viską, kas prekės ženklas yra vartotojui 1. Tai emocijos, jausmai, idėjos, kurias potencialus pirkėjas sieja su jūsų įmone ir produktais.

Jūsų prekės ženklas yra jūsų įmonės identitetas. Tai, kaip save pristatote, potencialiems pirkėjams pasako daugiau, nei galite įsivaizduoti.

Šiuolaikinėje visuomenėje vartotojai perka nebe jūsų siūlomą produktą, o patirtį. Remiantis statistika, 60% pirkėjų pripažįsta, kad yra linkę sumokėti daugiau tiems prekės ženklams, kurių pagalba gauna geresnius potyrius2.

Tinklaraštis - vartotojo pirmenybės teikimo patirčiai statistika

Dėl šios priežasties prekės ženklas pirkėjams yra svarbesnis nei kada nors buvo – nes jie nori daugiau nei paprasto produkto, jie nori pažinti iš ko perka, nori, kad jūs suteiktumėte jiems patirtį ir emocijas.

Stiprus identitetas kartu su dideliu prekės ženklo žinomumu pritraukia naujus pirkėjus bei pelną, visa tai pasiekti gali padėti būtent jūsų įmonės tinklaraštis.

Prekės ženklo žinomumas (brand awareness) – kodėl tai svarbu?

Vieno žymiausių marketingo ekspertų D. Aaker nuomone, prekės ženklo žinomumas – pamatinė kuriamo prekės ženklo vertybė. Prekės ženklo žinomumas yra svarbiausia kuriamos vertės dalis, nes jis parodo, kaip giliai Jūsų prekės ženklas yra įsirėžęs vartotojų sąmonėje3. L. Keller teigia, kad prekės ženklo žinomumas nurodo ar vartotojai apskritai yra susipažinę su Jūsų teikiamomis paslaugomis ar produktu 4. Pasak verslo žurnalo Forbes, pirkėjo kelias susideda iš 6 žingsnelių5:

  • Sužinojimas apie prekės ženklą (pre-awareness)
  • Prekės pažinimas (awareness)
  • Familiarumas, susitapatinimas su prekės ženklu (familiarity)
  • Svarstymas (consideration)
  • Sprendimas pirkti (decision and purchase)
  • Advokatavimas (advocacy)

Pagrindiniai žingsneliai sprendimo pirkti procese yra sužinojimas apie prekės ženklą ir jo pažinimas. Čia prasideda sprendimo pirkti priėmimas.

Jei potencialus pirkėjas nieko nežino apie jūsų produktus ar prekės ženklą, maža tikimybė, kad nuspręs jį išbandyti.

Jūsų produktus ar paslaugas gali išbandyti atsitiktinai, tačiau tinkami marketingo sprendimai gali stabiliai auginti jūsų prekės ženklo žinomumą ilgalaikėje perspektyvoje.

Iš tiesų, yra nemažai efektyvių būdų kaip galima išpopuliarinti prekės ženklą – televizijos, radijo ar lauko reklama, reklamos socialiniuose tinkluose. Galima vardinti ir vardinti!

Tačiau visi šie būdai gali smarkiai kirsti per kišenę. Jei nenorite išlaidauti renkantis reklamos kampanijas, mes turime jums ne mažiau naudingą išeitį.

Tinklaraštis yra puikus būdas norint supažindinti jūsų tikslinę auditoriją su jūsų prekės ženklu. Ne, tam nereikės pakloti sumų su daug nulių. Iš esmės jums tereikia tam pritaikytos internetinės svetainės.

Tam, kad pavyktų padidinti jūsų prekės ženklo žinomumą, jūsų tinklaraštis turi suteikti skaitytojams tam tikrą naudą.

Jei tinklaraštis bus pripildytas aktualios, įdomios, naudingos informacijos, skaitytojai patys norės sugrįžti ir dar kartą paskaitinėti bei dalinsis, komentuos bei rekomenduos jūsų įrašus kitiems.

Tad tinklaraštis gali padėti padidinti jūsų prekės ženklo žinomumą ilgam laikui, nereikalaujant milžiniškų išlaidų.

Kaip tinklaraštis gali tapti galimybe pasinaudoti pakartotine rinkodara?

Pasak Google Ads informacinio centro, pakartotinė rinkodara (remarketing) yra būdas vėl pasiekti potencialius klientus, kurie jau naudojosi, domėjosi jūsų puslapiu ar programėle, tačiau nesiėmė jokių veiksmų.

Kodėl tai turėtų jus dominti? Apie 78.65% jūsų puslapio lankytojų vienokių ar kitokių priežasčių palieka jūsų svetainę nieko neįsigiję6. Tai daugiau nei pusė jūsų svetainės lankytojų!

Remarketingas gali padėti susigrąžinti 50% jūsų puslapyje jau apsilankiusių žmonių, ir šį kartą jie iš naujo apsvarstys galimybę įsigyti jūsų siūlomą prekę ar paslaugas7.

Pakartotinei rinkodarai ypač plačiai naudojama Facebook Pixel funkcija. Tai analitikos įrankis, leidžiantis pamatuoti jūsų reklamų efektyvumą remiantis jūsų internetinės svetainės lankytojų elgsena.

Facebook Pixel

Facebook Pixel fiksuoja kiekvieną apsilankiusį vartotoją. Kadangi vartotojas lankėsi jūsų puslapyje ar tinklaraštyje, veikiausiai jį domina jūsų produktai, tuomet naudinga jam rodyti tikslinę reklamą.

Ar jūsų vartotojas atėjo iš Facebook, ar iš kito tinklapio, neturi reikšmės. Taip pat nesvarbus pakartotinėje reklamoje rodomos svetainės tipas – tinka tiek elektroninės parduotuvės, tiek paslaugų svetainės, tiek tinklaraščiai.

Tad tinklaraštis gali padėti supažindinti su savo prekės ženklu ne tik pateikiant aktualią informaciją, kuriant pasitikėjimą, tačiau tuo pačiu ir reklamuojant savo paslaugą.

Jei tinklaraštis yra nuolat pildomas ir vartotojas reguliariai skaito jūsų straipsnius galima manyti, kad jūsų turinys domina skaitytoją ir jis tampa jūsų potencialiu pirkėju.

Kai potencialus pirkėjas jau susidomėjęs jūsų prekės ženklu, remarketingo pagalba šalia straipsnių galite paskelbti ir tikslines reklamas, taip galite „užsiauginti“ savo tikslinę auditoriją.

Turint užtikrintą, susidomėjusią auditoriją, galėsite itin efektyviai išnaudoti savo reklamos biudžetą. Galėsite uždirbti tiek reklamuodami paslaugas, produkciją, tiek įdiegdami Google Adsense ar kitą banerinių reklamų sistemą.

Ar tinklaraštis gali padėti pagerinti pozicijas GOOGLE paieškoje?

Internetinės paieškos sistemos optimizavimas (SEO) yra skirtas tam, kad jūsų puslapis paieškos rezultatuose būtų rodomas aukščiau bei būtų lengviau pastebimas skaitytojams. Yra daugybė būdų kaip pagerinti puslapio SEO, o tinklaraščio rašymas yra vienas veiksmingiausių.

Svarbu paminėti, kad paieškos sistemos optimizavimas yra ilgalaikis procesas, tad vieno įrašo tinklaraštyje tikrai nepakaks. Norint, kad tinklaraštis padėtų pagerinti SEO, būtina jį pildyti  reguliariai bei nuosekliai, nes paieškos sistemos vertina naują turinį.

Taip pat svarbu įterpti nemažai aktualių raktažodžių, pagal kuriuos jūsų pirkėjai ar skaitytojai dažniausiai suranda jūsų puslapį.

Tam reikalingas įsijautimas į potencialių pirkėjų roles tam, kad sužinotume, kaip jie randa jūsų puslapį, kokius konkrečius žodžius jie naudoja paieškoje, o tuomet šiuos žodžius apgalvotai įterpti rašant tekstą.

Tokiu būdu paieškos sistemos lengviau randa jūsų straipsnius ir gali juos pasiūlyti panašių temų ieškantiems žmonėms.

Taip pat, rašant straipsnius rinkai aktualiomis temomis, nuoroda į jūsų tekstą gali būti paminėta kituose, panašios tematikos tinklaraščiuose, puslapiuose. Tad jūsų tekstas gali būti panaudojamas kaip atgalinė nuoroda (backlink), taip sugeneruojant papildomo naujų lankytojų srauto.

Kuo dažniau jūsų puslapis yra naudojamas kaip atgalinė nuoroda patikimuose, populiariuose puslapiuose, tuo labiau internetinės paieškos sistemos traktuoja jūsų straipsnį kaip aktualų, ir turite didesnę tikimybę atsidurti paieškos rezultatų viršuje.

Galiausiai, svarbu rašyti tekstą ne paieškos sistemoms, o žmonėms. Negalima stengtis pernelyg „įtikti“ sistemai, nes skaitytojo skoniui galite skambėti per daug dirbtinai ir nenatūraliai. Turinys turi būti aktualus ir įdomus jūsų skaitytojams.

Jei viskas skamba pernelyg painiai ir miglotai, INSTAKADEMIJA komanda su malonumu pasirūpins jūsų pozicijos Google paieškos gerinimu.

Kuo tai padeda išsiskirti iš konkurentų?

Remiantis statistika, įmonės, kurios reguliariai rašo tinklaraštyje, sulaukia 55% daugiau apsilankymų savo puslapyje nei tos, kurios tinklaraščio neturi8.

Kuo daugiau skaitytojų lankosi jūsų puslapyje, tuo didesnė tikimybė, kad juos sudomins jūsų siūlomi produktai ar paslaugos. Jei šiuo metu neturite tinklaraščio, prarandate dalį pelno bei potencialių pirkėjų, kuriuos gali pasiglemžti jūsų konkurentai.

Nors užsienio šalyse verslo tinklaraščiai yra plačiai naudojama praktika, Lietuvoje ne visi verslo atstovai atranda laiko šiai naudingai veiklai. Tad tinklaraščio rašymas tam tikrose Lietuvos rinkose – šansas išsiskirti iš konkurentų. Jo tiesiog negalima praleisti!

Jei esate tarp tų prekės ženklų, kurių konkurentai jau subūrė dideles sekėjų gretas ir savo archyve turi itin populiarių straipsnių, vis tiek nenuvertinkite tinklaraščio rašymo idėjos.

Galite leisti, kad jūsų konkurentai pranoktų jus arba išsikovoti savo rinkos dalį.

Kaip padėjome savo klientams?

Vienas aktualiausių pavyzdžių, kuriuo galime pasidalinti iš INSTAKADEMIJA patirties yra kliento ĮRANGA RESTORANAMS tinklaraščio integravimas į socialinių tinklų komunikacijos strategiją. Pradėję dirbti su 2018 m. vasario mėnesį, užsibrėžėme tikslą klientui svarbiausius  raktažodžius išsikelti kuo aukščiau Google paieškoje.

Pradėję aktyvų tinklaraščio vedimą, jau tų pačių metų rudenį mes iškėlėme visus klientui svarbiausius raktažodžius į pirmąjį Google puslapį. Šiuo metu, raktažodžio įranga restoranams rezultatuose visur matysite mūsų kliento puslapį.

Tai mūsų klientui leido itin sparčiai auginti savo internetinės parduotuvės verslą, o jau 2019 m. gegužę buvo atidaryta ir pirmoji fizinė ĮRANGA RESTORANAMS parduotuvę.

Tinklaraštis socialinių medijų rinkodaroje – priemonė skatinti pardavimus

Pastovus tinklaraščio rašymas turi dar daugiau pliusų jūsų prekės ženklui socialinių tinklų marketingo kontekste, tačiau juos pamatysite tik patys pradėję savo verslo tinklaraštį.

Jei esate smulkaus verslo atstovas – tinklaraščio rašymas yra ne tik didelis privalumas, bet ir būtinybė. Jei nerandate laiko reguliariai jo vesti ar paprasčiausiai nežinote kaip parašyti efektyvų straipsnį, nesivarginkite. Mes galime jums padėti!

Susisiekite su INSTAKADEMIJA, o mes pasirūpinsime jūsų socialinių tinklų, svetainės priežiūra bei kitų komunikacijos priemonių įgyvendinimu.

Sužinokite daugiau apie straipsnių rengimo paslaugą.

Naudoti šaltiniai

  1. Kotler, P., Armstrong G. (2012). Principles of Marketing, 14th edition. Pearson Prentice Hall.
  2. Newmeier, M. Why a Good Brand is Important to Your Marketing Strategy. Purelybranded.com. https://www.purelybranded.com/insights/why-a-good-brand-is-important-to-your-marketing-strategy/
  3. Aaker, D. (1996). Building Strong Brands. New York: The Free Press.
  4. Keller, K. L. (2013). Strategic brand management: Building, measuring and managing brand equity. 4th Edition. Pearson Education Limited.
  5. Jallad, R. (2019). To Convert More Customers, Focus On Brand Awareness. Forbes.com. https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2019/10/22/to-convert-more-customers-focus-on-brand-awareness/
  6. Serrano, S. (2020). Complete List of Cart Abandonment Statistics: 2006-2020. Barilliance.com. https://www.barilliance.com/cart-abandonment-rate-statistics/
  7. Serrano, S. (2020). Complete List of Cart Abandonment Statistics: 2006-2020. Barilliance.com. https://www.barilliance.com/cart-abandonment-rate-statistics/
  8. Edgecomb, C. (2016). Blogging Statistics: 52 Reasons Your Company Blog is Worth the Time & Effort. Impactbnd.com. https://www.impactbnd.com/blogging-statistics-55-reasons-blogging-creates-55-more-traffic

Leave a Reply